Een week in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Scheepers - WaarBenJij.nu Een week in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anne Scheepers - WaarBenJij.nu

Een week in Curacao

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Beste Allemaal,

Na 4 weken zat mijn stage op de kinderafdeling erop. Ik heb daar ondanks dat het best rustig was een hele fijne en leerzame 4 weken gehad. Vooral de derde week hebben de zusters mij veel uitgelegd op het gebied van verpleegtechnische handelingen. Mijn laatste 3 dagen had ik een avond dienst, dit was nog wel een super rustig afsluiting, Deze dagen duurde dan ook lang en ik heb weinig kunnen leren. Maar op de kinderafdeling hebben ze me al voorbereid dat het op de mannenafdeling, waar ik nu 3 weken heen ga een stuk drukker is. Dus ik ben erg benieuwd naar die stage!

Afgelopen week zijn we naar Curaçao gevlogen. Daar hebben we een heerlijke vakantie gehad. Toen we zondag in ons appartement aan kwamen hebben we genoten van de luxe en het uitzicht van ons appartement. We wilde direct op de luchthaven een auto huren. Maar dat bleek helaas niet te lukken, je moet ouder dan 23 zijn. Dus we zijn met een taxi richting La maya beach resort gegaan. Daar zijn een medewerker van dat resort dat een auto toch wel een must is. Dus zij hebben uiteindelijk die zelfde dag nog een auto voor ons geregeld. Hij zou de dag erna aan heb begin van de middag er zijn maar dit werd uiteindelijk 8 uur in de avond. Gelukkig lijkt het land toch nog een beetje op Suriname. De eerste dag hebben we gewoon lekker een beetje gezwommen bij het appartement waar ook een standje bij was. En 's avonds zijn we lekker gaan uiteten in een restaurant waar je met een pendelbusje wordt opgehaald. In het restaurant stond een gezellig bandje te spelen. 's Avonds zijn we nog even gaat stappen bij een strandtent.
De maandag zijn we 's ochtends naar de supermarkt gelopen. De eigenaresse van het resort zei dat maar 20 minuutjes lopen was. Maar toen we een half uur onderweg waren, waren we nog niet halverwege. We zagen een supermarkt pendelbusje staan en zijn daar heel snel ingestapt. Ideaal al die verschillende pendelbusjes! De rest van de middag hebben we eigenlijk op het resort rondgehangen wachtend op de huurauto. Die uiteindelijk om 8 uur kwam. Toen zijn we lekker gaan eten. En we hebben een planning voor de rest van de week gemaakt. Want we hadden alle 3 wel een aantal dingen die we wilde doen.
Het eerste wat we graag wilde doen wat met dolfijnen zwemmen. We hadden hier al verschillende meningen over gehoord. De ene persoon zei dat je dit wel moest doen en de andere vond het geld verspilling. Nou we wilde het toch graag zelf ervaren. We zijn eerst naar het sea aquarium geweest. Hier hebben we verschillende dieren gezien en lekker rond gelopen. We hebben ook naar een dolfijnen show gekeken. Dan zie je toch wel al dat dit behoorlijk bijzondere dieren zijn. Naderhand kregen we uitleg over het zwemmen en mochten we met een groepje van 6 gaan zwemmen. Al snel bleek dat vooral de foto moment heel belangrijk waren en dat er wat minder interactie was met de dolfijnen. Het moment dat we echt rustig zelf met de dolfijnen mochten zwemmen vond ik zelf het leukste. Maar het zwemmen was zeker een hele ervaring iets wat ik niet had willen missen.
Verder zijn we gaan quad rijden, dit was een tour zowel over de weg als door onverharde en smalle wegen. Vooral die stukjes waren natuurlijk leuk. Onze gids liet ons daarna nog een grot zien en nam ons mee naar boven op een hoge rots. Deze tour was echt super mooi. De combinatie van het quad rijden en de mooie omgeving was gaaf.
De dag erna zijn we gaan duiken, dit was voor alle drie de eerste keer. Wij hebben eerst een uurtje uitleg gekregen, daar bleek uit dat je behoorlijk wat informatie moest onthouden om de duik veilig te laten verlopen. Maar we hadden een duikinstructeur die de tijd nam om ons veel uit te leggen. Toen we eenmaal echt gingen duiken was het echt fantastisch. We zijn ongeveer 12 meter diep geweest en zagen daar koraal en een scheepswrak met vol vissen.(Ik zal een aantal foto's bijvoegen)
Een ding waar we al veel over gehoord hadden was klein curaçao, dit was een eilandje in de buurt van curaçao waar we met een catamaran heen gingen. De tocht alleen al was leuk. De heenweg zouden we gewoon op de motor varen omdat de heenweg ruwer water is. Bij het eiland aan gekomen. Zagen we een super super mooi eiland waar alleen een vuurtoren op stond en een paar hutjes. Vanuit de organisatie kreeg je snorkel spullen dus we zijn daar als eerste gaan snorkelen. We konden natuurlijk wat minder zien als bij het duiken maar het was zeker de moeite waard. We konden zeepadden zien en zelfs aanraken. Verder was hebben we op de catamaran een bbq gehad en zijn we weer richting curaçao gevaren, helaas te weinig wind dus we konden niet zijlen.
Op de laatste dag zijn we Willemstad in geweest en hebben we proberen te windsurfen. We waren al een week op curaçao en we hadden nog niet eens echt Willemstad gezien. 's avonds een keer gegeten maar verder niet. Dus we besloten Willemstad in te gaan, daar hebben we wat gewinkeld en rondgelopen. Ik vond het een mooie stad vooral daar aan de kade. Maar omdat we er niet lang waren hebben we eigenlijk te weinig kunnen zien. In de middag zijn we gaan windsurfen. Na wat uitleg zijn we zelf de plank op gegaan. Dit ging eigenlijk nog verrassend goed bij ons alle drie. Na een aantal keer omvallen ging het beter. Het sturen met de wind en in wind bleef natuurlijk wel lastig. Maar we bleven goede tips krijgen en we leerde vrij snel. Als we langer op het eiland waren geweest hadden we zeker nog een keer terug gegaan om te windsurfen. Achteraf bleken we ook wel les te hebben van een windsurfster op top niveau. 's avond hebben we nog afgesloten in een super leuk restaurant aan het water en op zanzibar een bekende plek waar je toch wel geweest moet zijn.
Dit is dus een super gave week kort samengevat. We hebben lekker kunnen genieten van het eten, de standen en het uitgaan op curaçao. Kortom een super gave week.
Dinsdag begin ik weer op stage en vandaag is het kleurenfeest(Holi Phagwa), daar gaan we zo heen! Ik ben benieuwd!!!
Groetjes, Anne

• 17 Maart 2014 - 19:25

Hetty:

Dat klinkt als een leuke vakantie!
    Ben blij dat je zo geniet van je tijd in Suriname. Onthoud dat ondernemingen nooit echt geldverspilling zijn, het zou pas zonde zijn als je het nu niet zou doen terwijl je het eigenlijk wel zou willen..... En je dan achteraf denkt, had ik het toch maar gedaan! Volgens mij is zwemmen met dolfijnen overal ook wel duur.
    Volgens mij kun je er ook wel helemaal ontspannen van worden van dolfijnen!
    Verder zijn die andere dingen ook wel ontzettend gaaf :D heb je ook nog struisvogels gezien op Suriname en de regels gelezen die horen bij het verhuren van de auto?!

Ik hoop dat je het wat drukker gaat krijgen op de mannen afdeling in het ziekenhuis. Gewoon weer wat nieuws ;)
    Nog veel plezier dan en blijf er van genieten!

Je wordt al bijna ingehaald met de P'tjes competitie, de strijd was flink los gebarsten afgelopen week aangezien Chantal en Floortje beide een rode vlag gekregen hadden.... Haha! met waterpolo en we denken zeker aan je tijdens voor en na de wedstrijden en trainingen!

Groetjes Hetty!

• 18 Maart 2014 - 08:42

Ilonka:

Anne, klinkt als een fantastische afsluiting van vier weken kinderafdeling en mooie overgang
    naar de mannenafdeling! Veel succes en mooie momenten daar gewenst! Liefs x Ilonka

• 31 Maart 2014 - 13:44

Caroline:

Hee Anne,

Wat heb je al veel leuke dingen gedaan!! gaaf zeg!

Jammer dat het op de kinderafdeling niet zo druk is, anders had je vast meer verschillende verpleegkundige handelingen kunnen zien.
    Hopelijk vind je het op de mannenafdeling leuker.
    Geniet nog van deze mooie ervaring en ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag.

Groetjes Caroline